Saturday, April 23, 2011

Peugeot Otomobilleri-2011 model Peugeot 607-Tasarım Ve Konfor Özellikleri

Yeni Peugeot büyük çıkış otomobiller arasında.En büyük özelliği konfor ve iç tasarımı.Tamamen binicinin rahatı düşünülmüş.Peugeot ailesinin yeni üyesi 607 güçlü motor seçeneğine de sahip..Fiyatı bakımından ekonomik ve harika bir otomobil.

Karoser, iç mekan

Yerini aldığı 605 modelinin platformu üzerine geliştirilen 607´nin dingil mesafesinde (2800 mm) bir değişiklik olmamış. Buna karşılık 607, 4871 mm´lik boyuyla 605´ten (4765 mm) 106 mm daha uzun. Peugeot 607, en önemli rakipleri olan BMW 5 Serisi (4775 mm) ve Mercedes E Serisi´yle (4800 mm) yaklaşık aynı uzunlukta. Çok cesur bir tasarıma sahip olan 607´nin burun yapısında 206´yı hatırlatan yukarı doğru çekik farlar hemen dikkat çekiyor.
İki far arasında uzanan geniş ızgara kalınca bir çubukla ikiye bölünmüş. Yan camların hemen altından geçen çizgi 406´yı hatırlatıyor. 607´nin arka yapısı gerçekten ilginç. Bumeranga benzeyen ve çamurluklara dğour dönen kırmızı renkli stop lambaları büyük tutulmuş. Bagaj kapağının aşağı doğru bombeli yapısı otomobili sıradanlıktan kurtarmış. Önde ve arkada büyük "Peugeot" amblemleri hemen dikkat çekiyor.

Kullanım, konfor

Peugeot 607, hem ön, hem de arka koltuk yolcularına ferah bir iç mekan sunuyor. Sadece büyük boyutlar değil, başarılı iç mekan tasarımı da bu ferahlık hissini destekliyor. Özellikle sürücü ve öndeki yolcu, cama doğru alçalan kokpit sayesinde rahat oturma alanına sahipler.

Peugeot 607 3.0´da standart olarak sunulan elektronik kontrollü amortisör ayarı (AMVAR) sayesinde süspansiyon sertliği konfor ya da sportif öncelikli olarak ayarlanabiliyor. Kol dayanağının ön yüzündeki düğmeye basıldığında sportif konuma geçen sistem 9 farklı ayardan en sertine geçiyor. Böylece 607 sportif sürüş beklentilerini de karşılayabiliyor. Sistem otomatik konumdayken ABS, hızlanma, gaz pedalı hereketleri, direksiyon açısı gibi bilgilerden faydalanarak 1 saniyede 6 kez ayar değiştirebiliyor. Ön ve arka amortisörler birbirlerinden bağımsız ayarlanıyor. Böylece örneğin ön tekerlekler bir çukura düştüğünde arka amortisörler yumuşak konuma alınarak konfor artırılabiliyor. Sistem, hızlı virajlarda ve yüksek hızlarda amortisörleri sertleştirirken bozuk zeminli yollarda ve yavaş sürüşlerde yumuşatıyor. Otomatik konumda yapılan ayarlamalar pek hissedilmiyor; daha doğrusu sürekli yapılan ayarlamalar nedeniyle değişiklikler hemen anlaşılamıyor. Buna karşılık Sport konumuna alındığında özellikle düşük hızlarda ve bozuk zeminli yollarda belirgin bir fark ortaya çıkıyor. Bol virajlı yollarda Sport konumunun seçilmesinde yarar var. Böylece ağır karoserin yana yatması minimuma indiriliyor ve ESP sisteminin de desteğiyle daha güvenli yolculuklar yapılabiliyor. Süspansiyon konforu konusunda tam not alan 607´nin ESP sistemi devre dışı bırakıldığında limitler çok zorlanmadıkça sert virajlarda bile kolay kontrol edilebiliyor. Hıza duyarlı hidrolik direksiyonun tepkileri oldukça iyi. Özellikle manevralarda çok hafifleyen direksiyon sistemi hız yükseldikçe belirgin şekilde sertleşiyor.

Ses yalıtımı konusunda sınıf standartlarını rahatça karşılayan 607´nin 130 km/s hızda elde ettiğimiz 65 dB(A)´lık gürültü düzeyi oldukça başarılı. Özellikle rölantide motorun sesini duymak (39 dB(A)) çok zor. Önde geniş bir görüş alanına sahip olan 607, park yardımcı sistemi sayesinde geri manevralarda sorun yaratmıyor. Otomobilden inip kapılar kilitlendiğinde aynaların katlanması, ani ve sert frenlerde dörtlü ikaz lambalarının çalışmaya başlayıp arkadaki sürücüleri uyarması oldukça pratik özellikler. Diğer bazı Peugeot modellerinde de kullanılan yağmur sensörlü silecek sistemi, ışık yoğunluğuna göre otomatik olarak açılabilen farlar ve elektrokrom dikiz aynası da konfor ve güvenliğe hizmet eden donanımlar arasında.

Peugeot 607 3.0´ın fren sistem önde hava kanallı disk arkada disklerden oluşuyor. Brembo tarafından geliştirilen fren sistemindeki kaliperler dört pistonlu. ABS´nin yanısıra elektronik fren basıncı dağıtıcısı (REF) ve fren destek sistemi de standart olarak bulunuyor. Fren pedalına belirli güç ve hızla basıldığında fren destek sistemi maksimum basınç uyguluyor. Peugeot´ya göre bu sistem 100 km/s´deki frenlerde duruş mesafesini yüzde 25 oranında kısaltıyor. Kolay dozlanan fren pedalı ABS devreye girdiğinde de fazla sertleşmiyor. 100 km/s hızla giderken yaptığımız panik frenlerde 38 metrede duran 607, sınıfının güvenlik standartlarını karşılıyor.